Vi pitate, mi odgovaramo
Ne! PunctureSafe sadrži relativno male čestice gume i sintetičkih vlakana koje omogućuju da se pukotine (ovisno o tipu brtvila – High Speed Grade, Heavy Duty Grade, Extra Heavy Duty Grade) zatvore do specificiranog promjera (6 mm, 15 mm ili 30 mm). Zatvaranje većih promjera pukotine bi potencijalno maskiralo veća oštećenja koja već zadiru u strukturnu stabilnost i jačinu gume, što predstavlja veliku potencijalnu opasnost. Ako se dogode veće pukotine od specificiranih, PunctureSafe neće potpuno zatvoriti gumu te vas tako ostaviti u neznanju da vam je guma oštećena, već će omogućiti kontrolirano i postupno ispuštanje zraka, pa ćete se u kontroliranim i sigurnim uvjetima moći zaustaviti i maknuti s ceste.
Nipošto. Formula PunctureSafe upravo poboljšava zaštitu od korozije kotača.
Da. Dapače, PunctureSafe će usporiti potrošnju guma, sprječavanjem gubitka pritiska zbog poroznosti te posljedičnom većom potrošnjom gume tijekom vožnje, i to bez obzira je li riječ o protektiranoj ili novoj gumi.
Može, iako postoje ograničenja. Zračnice se u pravilu sastoje od gume i sintetičkih materija. Mogućnost brtvljenja će uvelike ovisiti o kvaliteti zračnice te postotku prirodne gume koja se nalazi u njoj. Ako u zračnici ostane objekt koji je prouzročio rupu, a osobito ako se ne održava maksimalan pritisak za taj tip gume, svakako može doći do pomaka zračnice unutar vanjske gume i razdiranja zračnice, i to neovisno je li PunctureSafe bio montiran.
Da! PunctureSafe maksimalno smanjuje poroznost guma te brtvi eventualno manji jaz između ruba kotača i same gume. Time je pritisak u gumama postojan, no kako zrak katkad izlazi na samim ventilima guma, tako je potrebno ipak redovito provjeravati stanje guma.
Laboratorijska ispitivanja su pokazala da PunctureSafe svakako usporava starenje gume, a jedan od važnih elemenata je smanjenje temperature gume, kao i održavanje zadanog pritiska zraka, koji su nesumnjivo jedan od glavnih faktora starenja i trošenja gume.
I da i ne. Naime, bočne stranice guma su osjetno tanje od gazne površine, pa je mogućnost brtvljenja ograničena na manje pukotine. Ipak, PunctureSafe će se nakon nekog vremena vožnje raspodijeliti i na bočne stranice gume te brtviti pukotine do svog tehničkog maksimuma, koji ponovno ovisi o debljini stijenke. Naletite li, primjerice, pri visokoj brzini na rubnjak, kotač će vam se vjerojatno razletjeti u svakom slučaju, no ima mnogo slučajeva gdje su gume stradale od bočnih pukotina (primjerice jako trnje u šumi kod traktora, meci iz malokalibarskog oružja!) i PunctureSafe je uspio potpuno zabrtviti gumu. U najgorem slučaju, doći će do kontroliranog ispuštanja zraka u gumama i dati vam dovoljno vremena i kontrole upravljivosti da se pomaknete u sigurnosnu zonu kraj puta.
Da. Budući da na kvalitetu, kemijska i fizička svojstva gela ne utječu ni brzina ni temperatura, kao ni samo vrijeme, jednom kada je instaliran u gumu, PunctureSafe će zadržavati svoju funkciju. Kako je već spomenuto, ako vozilo izlažete čestim probušotinama (npr. vozila na gradilištima i sl.), korisno je instalirati dodatnu količinu gela u gume kako se rezervoar gela tijekom života guma ne bi smanjio na neprikladnu razinu, ili periodički nadopuniti dodatnom količinom gela.
Ne. PunctureSafe se instalira kroz otvor ventila u potpuno napuhane gume. Pri skidanju ventila, stavljanju i skidanju pumpe PunctureSafe na otvor ventila, te vraćanju ventila na gumu, doći će do manjeg gubitka pritiska u gumi pa će trebati podesiti pritisak na originalno zadanu vrijednost.
Pet godina jer je za pet 🙂
Ne. Dobro izbalansirani kotač će adekvatno rasporediti gel i neće biti problema. Jedina trešnja u kotaču je moguća pri brzini od 45 km/h nakon prvog punjenja ili dugog stajanja vozila te traje svega nekoliko sekundi, sve dok se gel ravnomjerno ne rasporedi. Svaka druga trešnja tijekom vožnje ukazuje da neki od kotača nije balansiran, što nema veze s PunctureSafeom već kotačima koji jednostavno nisu adekvatno izbalansirani.
Da. Ako je potrebno, PunctureSafe se iznimno lako ukloni krpom s mjesta na kojem se treba raditi. Gel je periv vodom te se lako može ukloniti.
Ne. PunctureSafe je izuzetno viskozan i ne teče poput vode. Uz aplikaciju pravilne količine gela, oko 85 posto gela je ravnomjerno raspoređeno po gumi, dok otprilike 15 posto ostaje na dnu gume u stanju mirovanja kao ‘rezervoar’ viška, i to kako bi se mogao koristiti za nadopunjavanje dijela koji se potroši tijekom bušenja guma. Pri skidanju gume ta količina nije tolika da bi iscurila izvan gume, pa nema bojazni od gubitka gela ili prljanja okoline.
Iako nije obavezno, idealno bi bilo imati zimske i ljetne gume (u slučaju osobnih vozila) na odvojenim felgama. Tada bi jednom stavljena količina gela ostala u gumi tijekom cijelog njezinog vijeka, tipično četiri-pet godina. Ako mijenjate gume sezonski – s i na iste felge – te se gume moraju pohraniti u najlonsku vreću te dobro zatvoriti ljepljivom trakom (unutar jednoga sata nakon skidanja gume s kotača) te pohraniti tako da gel ne iscuri van.
I bolji! Jer PunctureSafe djeluje preventivno, tako da ne dolazi do bušenja gume, jakog pada pritiska te nerijetko vožnje, pa barem i nakratko, na praznoj gumi. Iako to često nije ni vidljivo, takva vožnja oštećuje samu gumu, a svakako i skraćuje njezin sveukupan vijek.
Da. Moderni sustavi su zatvorenog tipa i nikakve tekućine neće utjecati na njih.
Svakako! Run-flat gume su skupe, a u pravilu se nakon bušenja odbacuju te zamjenjuju novima. Stoga ih je svakako dobro zaštititi uz pomoć PunctureSafea.